08Jan./23

[publication] An Exploratory Mixed Method Study on H5P Videos and Video-Related Activities in a MOOC Environment #H5P #MOOC #imoox

Quelle: Sandra Schön Autor: sansch

Our article about „An Exploratory Mixed Method Study on H5P Videos and Video-Related Activities in a MOOC Environment“ got already published in 2022:

In this paper, an exploratory mixed-method study is presented examining the video-related behavior of participants of a massive open online course (MOOC; N=1.238). Firstly, detailed log-file analysis of six videos has been carried out to compare clickstreams of videos with and without integrated H5P quiz integration. It shows quite different seeking and watching pattern behavior in video with H5P quizzes. In a second step, learners participated in an online questionnaire (N=707): Most of them see the quizzes in videos as always or mostly helpful (67%). The survey also shows that for many, taking notes, turning on subtitles, using the transcripts or even increasing the speed are important activities when learning with the videos in the MOOC. In a third step, interviews with ten MOOC participants are a source for qualitative insights in how the learners use the learning videos.

[article @ journal’s homepage] [article @ ResearchGate]

Reference: Thurner, S., Schön, S., Schirmbrand, L., Tatschl, M., Teschl, T., Leitner, P., & Ebner, M. (2022). An Exploratory Mixed Method Study on H5P Videos and Video-Related Activities in a MOOC Environment. International Journal of Technology-Enhanced Education (IJTEE), 1(1), 1-18. http://doi.org/10.4018/IJTEE.304388

05Jan./23

Published: The stage model of digital transformation / Das Stufenmodell der digitalen Transformation #transformation #highereducation #tugraz

Quelle: Sandra Schön Autor: sansch

Last year we wrote a short essay about the digital transformation in higher education and how we are able to describe the current situation. Therfore, we propose a stage model of digital transformation.

[Blog article @ Hochschulforum Digitalisierung] [article @ ResearchGate]

Reference: Ebner, M., Edelsbrunner, S., Schön, S., Dennerlein, S. (2022) Das Stufenmodell der digitalen Transformation / The stage model of digital transformation. In: Hochschulforum Digitalisierung. https://hochschulforumdigitalisierung.de/en/blog/stage-model-digital-transformation / https://hochschulforumdigitalisierung.de/de/blog/stufenmodell-digitale-transformation

23Dez./22

e-teaching.org wünscht schöne Feiertage und alles Gute für 2023

Quelle: e-teaching.org-Blog Autor: e-teaching.org-Blog

Ein spannendes Jahr auf e-teaching.org geht zu Ende. Bevor sich unser Team für dieses Jahr verabschiedet, möchten wir allen danken, die uns auf verschiedenste Weise unterstützt haben und unser Angebot genutzt haben. Ob durch die Teilnahme an Themenspecials, Online-Events oder das Teilen unserer Beiträge: Danke an unsere e-teaching.org Community! Wir freuen uns auf das nächste Jahr mit Ihnen und wünschen bis dahin allen schöne Feiertage und einen guten Start ins neue Jahr!

22Dez./22

Jahresrückblick 2022: e-teaching.org live, in Farbe – und mit der Community

Quelle: e-teaching.org-Blog Autor: e-teaching.org-Blog

Actionfilme mögen spannende Abenteuer bieten – doch letztlich können sie nur rezipiert werden. Dagegen haben wir beim Rückblick auf das Jahr 2022 wieder einmal festgestellt, wieviel unser Portal e-teaching.org der aktiven Beteiligung einer engagierten und aktiven Community und dem lebendigen Austausch verdankt, online und glücklicherweise inzwischen oft auch wieder vor Ort; in beiden Fällen „live und in Farbe“. Wir möchten unseren Jahresrückblick deshalb mit einem Dank an alle „Superheldinnen und -helden“ beginnen, die Lehre mit digitalen Medien an den Hochschulen gestalten oder darüber forschen – und ihre Erfahrungen und Erkenntnisse miteinander teilen.

21Dez./22

Jahresende | Rückblick in Publikationsform

Quelle: HEAD.Z | Blog Autor: Mandy Schiefner-Rohs

Obwohl man eigentlich im Herbst erntet, ist für uns dieses Jahr der Dezember der Monat, in dem vieles von dem, was uns in den letztzen Monaten beschäftigt hat, nun auch seine offizielle Form findet. So kann ich kurz vor Jahresende auf einige Erscheinungen aus unserem Team aufmerksam machen: Ganuz frisch erschienen ist unser Artikel Eye-Viewing […]